Crveni delišes

Da su jabuke ljudi, itekako bi bile zavidne svojoj kolegici, jabuci sorte crveni delišes za koju su čak i kanadski naučnici dokazali da sadrži više antioksidansa nego sedam drugih sorti. Ove rezultate su objavili u Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Prema rečima istraživača, ako vam je ukus prihvatljiv, dobro je odabrati onu sortu jabuke koja ima veći udio polifenola zbog pozitivnih zdravstvenih učinaka. Ako ste nešto izbirljiviji i konzumiranje bilo kakve sorte jabuke biće puno bolje nego nikakvo.

Već iz mnogih napravljenih istraživanja poznato je da su jabuke prepune antioksidansa koji štite od slobodnih radikala i preventivno deluju protiv mnogih teških bolesti: raka, srčanih i Alzheimerove bolesti…

Postoji više vrsta antioksidansa, a polifenoli su glavni izvor slobodnih radikala u jabuci. U jabukama se nalazi i antioksidans imenom quercetinkoji štiti stanice mozga od slobodnih radikala.

Ako bi ih poredali po udelu polifenola, rang lista bi izgledala ovako:

  • crveni delišes (eng. Red Delicious)
  • Northern Spy
  • Idared(eng. Ida Red)
  • Kortland (eng. Cortland )
  • McIntosh
  • Zlatni delišes (eng. Golden Delicious)
  • Mutsu
  • Empire

Najviše antioksidansa ima jabuka crveni delišes, i to ni manje ni više, nego šest puta više nego Empire sorta.

Ipak kada se sve u jabuci zbroji, među mnogobrojnim sortama ne postoji loša jabuka, a sama kora jabuke je ta koja sadrži puno više antioksidansa nego mesnati deo. Znači, bolje je pojesti celu jabuku s korom (naravno, prethodno dobro opranu), a u skladu s onom „Jedna jabuka dnevno i ne treba vam lekar“ bilo bi poželjno svaki dan pojesti jednu jabuku, radije bilo koje sorte nego nikakvu.

Izvor: http://health.aol.com/